Hallo, schön, dass du da bist!

Prof. înv. primar Hannelore Pribac

luni, 15 septembrie 2014

Copilul meu începe școala!


Rolu­rile cla­sei pregătitoare

Clasa pre­gă­ti­toare își pro­pune să:
  • asi­gure ega­li­ta­tea de şansă pen­tru un bun start şco­lar pen­tru toţi copiii;
  • spri­jine copiii în aco­mo­da­rea trep­tată cu şcoala;
  • ofere părin­ți­lor un timp de aco­mo­dare pen­tru a putea crea și ei comu­ni­tăți de spri­jin pen­tru copii în jurul școlii;
  • „viru­seze” școala cu o altă abor­dare a copi­lu­lui, să arate că se poate face edu­ca­ție cu joc și bucu­rie, cu plă­cere și bună-​​dispoziție;
  • ate­nu­eze dis­cre­panţele din­tre edu­ca­ţia din fami­lie şi cea insti­tu­ţio­nală, din­tre gră­di­niţă şi şcoală;
  • răs­pundă nevo­i­lor de for­mare inte­lec­tu­ală a copi­i­lor la această vârstă;
  • asi­gure inte­gra­rea copi­lu­lui într-​​un mediu social de congeneri.

Ce înseamnă clasa pre­gă­ti­toare pen­tru copil

  • un loc de întâl­nire şi de împri­e­te­nire cu alţi copii;
  • un loc de joacă;
  • un spa­ţiu dife­rit de fami­lie, unde copi­lul învață să nu mai fie cen­trul atenţiei;
  • un spa­ţiu de învă­ţare sis­te­ma­tică şi de expe­rienţă socială.

Ce abi­li­tăţi for­mează clasa pregătitoare

În cadrul cla­sei pre­gă­ti­toare copi­lul își exer­sează noile abi­li­tăți ale vâr­stei sale și deprinde altele noi. El se va deprinde:
  • să comu­nice, să cola­bo­reze, să sta­bi­lească rela­ţii cu copii de ace­eaşi vâr­stă şi cu adulţi din afara familiei;
  • să învețe sis­te­ma­tic și să gân­dească logic;
  • să-​​și ges­tio­neze sin­gur tim­pul și efortul;
  • să se adap­teze la situ­a­ţii noi;
  • să aibă rezis­tenţă la frustrare;
  • să se implice conş­ti­ent şi creativ;
  • să-​​și asume sarcini.

Cum putem ajuta copi­lul care intră la şcoală

  • îl încu­ra­jăm să fie soci­a­bil, comu­ni­ca­tiv, tole­rant, pri­e­te­nos, independent;
  • noi înșine sun­tem rela­xaţi, încre­ză­tori, binedispuşi;
  • dis­cu­tăm cu el des­pre şcoală în fun­cţie de inte­re­sul său, de teme­rile lui, cu calm şi cu bunăvoință:
  • nu com­bi­năm înce­pe­rea şco­lii cu alte schim­bări în viaţa copi­lu­lui (schim­ba­rea locu­inţei, a came­rei, a per­soa­ne­lor de îngrijire);
  • nu-​​l împo­vă­răm cu pro­pri­ile noas­tre temeri, neîn­cre­deri, nesi­gu­ranțe, tensiuni.


Ghidul pentru părinții de ,,proaspeți școlărei” îl puteți descărca de la adresa de mai jos:
http://speranta.farca.ro/ghid-pregatitoare/
Vă doresc lectură plăcută!

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu